Wykonywanie działań biurowych, jak też związanych ze sprzedażą określonych usług, towarów czy kontaktem z klientem, wymagają odpowiedniego podejścia, jak i umiejętności interpersonalnych, co jest kluczowe przy przekonywaniu niezdecydowanych klientów. Takiej wiedzy nie mają pracownicy dopiero rozpoczynający pracę, dlatego pracodawcy organizują im szkolenia, pomagające w zdobyciu danych umiejętności. Na takie kursy można też zapisywać się we własnym zakresie, gdyż szkolenia dla pracowników są organizowane na przykład przez firmę Centrum Skutecznego Działania, pomagającego osobom, które muszą kontaktować się z innymi ludźmi, a mają z tym kłopoty.
Szkolenia dla kierowników
Proponowane szkolenia dla pracowników obejmują naukę skutecznych technik komunikacji, przekonywania innych osób, jak też negocjacji biznesowych. Są one przydatne także dla pracowników wyższego szczebla, na przykład kierowników zmianowych, którzy dzięki nim mogą dowiedzieć się jak zarządzać zmianą. Korzystają z nich też firmy rekrutacyjne, do sprawnej selekcji kandydatów.